Saab Tuning

Op basis van Saab zijn in de afgelopen tientallen jaren geweldige projecten gebouwd die enorme vermogens en snelheden konden behalen. Het meer dan gemiddelde prestatie potentieel zit bijna in iedere productie Saab dan ook kundig verstopt.

Voor zowel diesel, benzine, LPG of ethanol bent u voor optimalisatie ofwel in de volksmond tuning aan het goede adres! Dit voor bijna iedere Saab.

Om u een idee te geven van de mogelijkheden die standaard al in uw Saab verstopt zitten en veilig zijn voor de hardware geven wij hieronder een lijstje met zogenaamde stage 1’s.

Saab 900 OG & Saab 9-3 tot en met  bouwjaar 2000.  Trionic 5 motormanagement.

Deze Saabs voorzien wij altijd van een ombouw naar Trionic 7 APC klep.

Dit is een zogenaamde turbodrukregelaar van een nieuw type. Hiervoor zijn andere slangen vereist, een aanpassing in de bekabeling & aanpassing in de ECU. Deze zitten compleet met nieuwe APC klep in de prijs inbegrepen.

  • Saab 9-3 Vanaf modeljaar 2001 tot en met 2003. Trionic 7 motormanagement.

 

  • Saab 9-5 1998 – 2010. Trionic 7 motormanagement & EDC16C39.

 

Bij de diesel modellen programmeren wij in overleg de EGR werking uit. Dit is geen APK punt en zorgt voor een verbeterde verbranding, schonere motor en een lager verbruik.

  • Saab 9-3 V2 2003 – 2012. Trionic 8, ME9.6, EDC16C9 & EDC16C39 motormanagement systemen.

 

Bij de diesel modellen programmeren wij in overleg de EGR werking uit. Dit is geen APK punt en zorgt voor een verbeterde verbranding, schonere motor en een lager verbruik.

  • Saab 9000 93-98 Trionic 5

 

Deze Saabs voorzien wij altijd van een ombouw naar Trionic 7 APC klep.

Dit is een zogenaamde turbodrukregelaar van een nieuw type. Hiervoor zijn andere slangen vereist, een aanpassing in de bekabeling & aanpassing in de ECU. Deze zitten compleet met nieuwe APC klep in de prijs inbegrepen.