Saab Tuning

Op basis van Saab zijn in de afgelopen tientallen jaren geweldige projecten gebouwd die enorme vermogens en snelheden konden behalen. Het meer dan gemiddelde prestatie potentieel zit bijna in iedere productie Saab dan ook kundig verstopt.

Voor zowel diesel, benzine, LPG of ethanol bent u voor optimalisatie ofwel in de volksmond tuning aan het goede adres! Dit voor bijna iedere Saab.

Om u een idee te geven van de mogelijkheden die standaard al in uw Saab verstopt zitten en veilig zijn voor de hardware geven wij hieronder een lijstje met zogenaamde stage 1’s.

  • Saab 900 OG & Saab 9-3 tot en met  bouwjaar 2000.  Trionic 5 motormanagement.

    154 pk – 219 nm     ->    225 pk – 340 nm
    185 pk – 263 nm    ->    225 pk – 340 nm
    200 pk – 280 nm   ->     225 pk – 340 nm

    Deze Saabs voorzien wij altijd van een ombouw naar Trionic 7 APC klep.
    Dit is een zogenaamde turbodrukregelaar van een nieuw type. Hiervoor zijn andere slangen vereist, een aanpassing in de bekabeling & aanpassing in de ECU. Deze zitten compleet met nieuwe APC klep in de prijs inbegrepen.

  • Saab 9-3 Vanaf modeljaar 2001 tot en met 2003. Trionic 7 motormanagement. 

    150  pk – 240 nm    ->      225 pk – 340 nm
    185  pk – 263 nm    ->      225 pk – 340 nm
    205  pk – 280 nm    ->     255 pk – 380 nm
    225  pk  – 342 nm     ->     270 pk – 420 nm 

  • Saab 9-5 1998 – 2010. Trionic 7 motormanagement.

    150  pk – 240 nm    ->      225 pk – 340 nm
    170  pk – 280 nm    ->      235 pk – 385 nm
    185 pk – 280 nm     ->      235 pk – 385 nm
    230  pk – 330 nm    ->     270 pk – 420 nm
    250  pk  – 350 nm     ->    270 pk – 420 nm
    260  pk  – 350 nm     ->    270 pk – 420 nm

  • Saab 9-3 V2 2003 – 2012. Trionic 8, ME9.6, EDC16C9 & EDC16C39 motormanagement systemen.

Benzine
1.8t:  150 pk – 240 nm     ->   225 pk – 340 nm

2.0t:  175 pk – 265 nm     ->   225 pk – 340 nm
2.0T: 210 pk – 300 nm     ->   255 pk – 380 nm
2.8T: 250 pk – 350 nm     ->  300 pk – 470 nm
2.8T: 280 pk – 400 nm     ->   300 pk – 470 nm

Diesel
1.9 TiD 8V:  120 pk – 280 nm     ->   155 pk – 355 nm
1.9 TID 16V:  150 pk – 320 nm   ->   190 pk – 400 nm
1.9 TTID: 180 pk – 400 nm     ->   230 pk – 470 nm